ADATLAP
A Liebig Társaság chromo-képeinek gyűjtőalbuma
Manapság a járókelők üzleti becserkészésének gyakori kiindulópontja egy »csábító« cetli kezükbe nyomása. Eredmény: vagy el sem fogadják, vagy galacsinként az első szemetesben landol. Pedig milyen szépen indult minden a 19. század második felében! A német Liebig Társaság nevét viselő időtálló gasztronómiai termék – a Liebig-húskivonat – grafikai sorozatai »gyűjtenimuszáj« szépségükkel a hirdetések mulandó területén is maradandó nevet szereztek maguknak. A vevőknek ajándékként adott, mindenféle ismeretet terjesztő remek reklámkártyákat Szántó András gyűjteményéből válogattuk össze – továbbélésre. Mert ezeket biztosan nem akarja majd senki eldobni.

Néhány szó a Tandem Grafikai Stúdió –Anno– sorozatáról
Lassan-lassan a háttérbe szorulnak, darabokra törnek, elhalványodnak, majd végleg eltűnnek öregedő emlékeink és emlékképeink. A sorozat könyvecskéi – a maguk lehetőségeivel – orvosolni szeretnék a gyakran méltánytalan feledést. A csillogóan színes és monumentálisan hangos albumok divatos piacán kívül – reményeink szerint – van érdeklődő jelene is a múlandó idő cirógatni való tárgyainak és a velük kapcsolatban előbukkanó gondolatok megfogalmazásának. Ajándékozzuk hát meg egymást vele....
Berlinger Natasa véleménye:
Pár éve fedeztem fel az Anno sorozatot, azóta rajongója vagyok. Ezért már alig vártam, hogy megjelenjen az új könyvecske és kiválaszthassam az idei kiadású könyvek kategóriában. Nagyon igényes a könyvek szerkesztése, szövegezése, a képek, még arra is odafigyeltek, hogy ha ajándékba adja valaki, akkor egy perforáció mentén le tudja választani az árat és vonalkódot a hátsó fülről. Az egészből sugárzik a szeretet - bármilyen giccsesen is hangozzon. Nem üres frázis a fülszöveg, hogy a múlt eltűnő emlékeit szeretnék megmenteni.

Ebben a kötetben a szórólapok ősével ismerkedhetünk meg, a Liebig-húskivonat reklámjaival. Ez így önmagában nem hangzik valami izgalmasan, de talán többet elmond, hogy manapság ezeket a kártyákat borsos áron adják-veszik, katalogizálják, és hogy a képek egy részét híres művészek készítették, többek között Alfons Mucha. A kártyák témája eleinte szokványos volt: női alak, sarokban a húskivonatos tégellyel, menükártyák az éttermek számára - mindegyik gyönyörű grafikával. Majd szaporodtak a témák: élethelyzetek a konyhában, az étteremben, a bálokon. Aztán már minden elképzelhetőről sorozatot adtak ki, sokszor ismeretterjesztő céllal: vasgyártás folyamata, építészeti stílusok, híres írók - és mindegyik kép sarkában ott van a Liebig-húskivonat, a témától függetlenül. De valahol sikerült beépíteni a történetbe, pl. Hófehérke gondoskodott a törpék háztartásáról - Liebig-húskivonattal.

Anno a Liebig-kártyákat gyűjtötték az emberek, most remélhetőleg az Anno sorozatot fogják.