ADATLAP
Ready Player One
2044-et írunk, és a valóság elég ronda egy hely.

Az emberiség nagy részéhez hasonlóan a gimnazista Wade Watts is azt a kiutat látja zord környezetéből, hogy bejelentkezik az OASIS-ba, a világméretű virtuális utópiába, ahol az avatárján keresztül mindenki szabadon tanulhat, dolgozhat, és szórakozhat. Ugyancsak az emberiség nagy részéhez hasonlóan Wade is arról álmodozik, hogy ő találja meg elsőként a virtuális világ elrejtett kincsét. A szimuláció tervezőjeként ismert James Halliday ugyanis ördögi feladványt hagyott maga után, amelynek leggyorsabb megfejtője szédületes vagyonra és hatalomra tehet szert.

A Halliday által kifundált feladatok sikeres teljesítéséhez a popkultúra megszállott ismeretére van szükség, Wade pedig éppúgy otthon van a Gyalog galoppban, mint a Pac-Manben, a Rush életművében vagy az animékben. Amikor a tizennyolc éves srác hosszú évek kitartó munkája után megoldja az első feladványt, hirtelen a figyelem középpontjába kerül, és ez életveszélybe sodorja. Egyes játékosok ugyanis még a gyilkosságig is hajlandóak elmenni a mesés nyeremény megszerzéséért....
Szekeres Szilvia véleménye:
Nagyon jó könyv, annak ellenére, hogy a történet nagy része egy virtuális világban játszódik. Kicsit jobban is részletezhette volna az író a jövő összeomló világát, de csak jelzésértékű utalásokat alkalmaz. Szinte megkedveltem az otakuk világát.
Tanács Fanni véleménye:
Nagyon szórakoztató, főleg, ha az olvasó is rajongója a Tojásvadászat során megismert korszaknak. A romantikus szál kissé hagy maga után kívánnivalót, de talán mert pont olyan, ahogyan egy tizennyolc éves fiú elképzeli :)
Séra Tünde véleménye:
A sok, számomra nem sokat mondó utalás ellenére szórakoztató könyv volt, a vége felé meglepően akciódús, egy nagyon ötletes poszt-apokaliptikus környezetben (mármint a valós környezetet figyelembe véve), ötletes fantázia-tecnhológiai elemekkel. És a témát figyelembe véve én őszintén szólva nem számítottam rá, hogy ennyire tud írni az író.
Fekete Annamaria véleménye:
Nem volt semmi otletem erre a pontra (jovoben jatszodo tortenet), ezert az itteni listabol kineztem magamnak ezt a konyvet. Erdekes volt. En egyaltalan nem vagyok az a videojatekos fajta, sokszor fogalmam sem volt, mirol beszel az iro, ennek ellenere jol szorakoztam. Van az a mondas, hogy: I do not read because I have no life, I read because I chose to have many. Na, ez pont ide vag. Az eletben semmi kozom a vilaghoz, ahova ez a regeny visz el, es nagyon remelem, hogy a valosag soha nem lesz ilyen, de a fantazia szintjen vicces egyet kirandulni abban a virtualis jovoben, amit a regeny bemutat.
D. Laura véleménye:
Egy kis kockaság bennem is lakozik (WoW), így külön öröm volt olvasni a könyvet. Nagyon szívesen kipróbálnám az OASIS-t.
A történet a maga módján egyszerű volt, hiszen 3 rejtvénysorozat megoldása után szerzi meg a fődíjat játékosunk. Egy kicsit hihetetlen volt, hogy mennyire átitta az emberek mindennapjait az OASIS-ben való tartózkodás. A furcsa pedig, hogy nem is olyan hihetetlen egy ilyen jövőt látni magam előtt. Mindenki minimális szinten él a valóságban, azonban amint bejelentkezik már millió lehetősége van. Alig tudtam letenni.
Bétéri Barbara véleménye:
Nagyon jó könyv. A virtuális valóság világa képes beszippantani az embert. A Tojásvadászat is izgalmasra sikerült. Külön tetszettek a finom utalások, amelyek teljessé tették a történetet.
Mindenkinek ajánlani tudom, érdekes történet és jól megírt szereplők.
Kakuk Márta véleménye:
Ez de jó volt! Az elején kicsit aggódtam, hogy azért ennyire nem vagyok kocka és nem fog tetszeni, de aztán lehet mégis kocka vagyok, mert teljesen beszippantott a világ és még magamon is meglepődtem, hogy ismertem az említett játékok nagyját. Zseniálisan felépített mese jók és gonoszok harcáról, kaland, játék, izgalom.
Székely Orsolya véleménye:
Ez a könyv zseniális! Kaotikus és átfogó gyűjteménye a nyolcvanas évek kultúrájának, az akkori előadóknak, zenéknek, filmeknek, amiknek egyesével örülök, amikor csak úgy mellesleg szóba kerülnek a rejtvények megfejtése kapcsán. Emellett az eddigi legjobb írás, amit a virtuális valóság nyújtotta lehetőségekről, és annak hatalmáról olvastam. A számítógépes játékok, az MMO-k múltjával és lehetséges jövőjével egyben foglalkozó írás egyszerre keltett bennem nosztalgiát és csodálatot. Hatalmas történet tele izgalmas fordulatokkal, mindent el akar mondani, és meg is teszi, egy nagyon gazdag, színes, izgalmas világot ad, ahol végül győz a jó, és ennek így is kell lennie. Imádtam.