ADATLAP
Rembrandt képregény
Emelem poharam a legnagyobb holland művészre... Na jó, a második legnagyobbra. Először volt Rembrandt, aztán jött Typex.

Nick Cave

A holland képregényrajzoló, Typex majdnem három éven át Rembrandttal élt: vele foglalkozott éjjel-nappal, esőben és szélben. Intenzív együttélésük eredménye ez a lenyűgöző vizuális csemege, amelyben a szerző megrajzolja saját Rembrandtját: a szeszélyes, hiú, arrogáns, nyers, sértődékeny, mindemellett elragadó és olykor szinte szeretnivaló festőt. Akit épp önnön zsenialitása tesz tönkre: nem tud mit tenni, hatalmas művésznek született.

A Rembrandt című képregény nem kulturálisan korrekt hagiografikus irat, szentéletrajz nagyon is életszagú és direkt, rendkívül tartalmas képeskönyv azoknak, akik testközelből akarják megismerni a XVII. század egyik legnagyobb festőjét. A rajzoló mesteri módon alakítja történetét: nagyszabású és részletesen megrajzolt tömegjelenetek néha szinte absztrakt, aprólékos részletekkel váltakoznak; komor barnával telerajzolt oldalak után szinte ránk zúdul a színek kavalkádja. És ízelítőül lapozzanak csak a Rattus ratus című fejezethez amely az amszterdami pestisjárványt idézi fel , meglátják, Typexnél szebb patkányokat senki sem rajzol. ...
Stubán Éva véleménye:
Gyönyörűen megrajzolt történet egy olyan művészről, aki nem volt hajlandó szolgai módon megalázkodni a tehetős megrendelőknek, de ezzel párhuzamosan szenvedett az elismertség hiányától, amit jogosan érdemelt meg, végül az utókortól megkapta.
Fekete Nóra véleménye:
Hullámzó, tömény, mozgalmas, komor káosz és mégis érthető képregény. Mozzanatok, történetek Rembrandt életéből, fájdalmából, meg nem értettségéből, haragjából és művészetéből. Nagy ember, nagy művész, aki meghaladta korát.